21.07.2011
Podpis elektroniczny w dokumentacji medycznej
Temat będzie powracał dlatego postanowiłem wpisać tu kilka ważnych informacji.
Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 21.12.2010 r. wprowadza możliwość prowadzenia dokumentacji w postaci elektronicznej i jednocześnie nie obliguje do podpisywania jej certyfikowanym podpisem elektronicznym. W tym samym kontekście jest utrzymane rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 maja 2011 r. w sprawie rodzaju i zakresu oraz sposobu przetwarzania dokumentacji medycznej w zakładach opieki zdrowotnej utworzonych przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych (Dz. U. Nr 125, Poz. 712).
Dziś można domniemać, że sprawa podpisu powróci dopiero w momencie wprowadzenia nowych dowodów osobistych opisywanych jako projekt pl.ID, których wprowadzenie już było kilkakrotnie zapowiadane, a teraz przewidziane jest na rok 2014. W nowych dowodach osobistych planowane jest, by był zawarty nie tylko nasz osobisty dokument tożsamości, ale i prawo jazdy oraz podpis elektroniczny, a może nawet dokument związany ze zdrowiem - nasza przysłowiowa "książeczka zdrowia". Czas pokaże jak się te plany ziszczą.
Jedno wydaje się być pewne w ramach projektu P3 realizowanego przez CSIOZ ma nastąpić połączenie takich kwestii jak e-recepta, e-rejestracja, e-skierowanie oraz IKP (wszystko z już dziś realizowanego projektu P1) z pl.ID oraz ePUAP'em. O tym jednak szerzej w innym miejscu.
RB
Dane kontaktowe Niepubliczny zakład opieki zdrowotnej |
Telefon: +48 605 506-406
|